städräd

Som alla vet eller inte vet, så ska jag snart ta mitt pick och pack och släpa min röv till London. Därav så har jag börjat på detta mer eller mindre oöverskådliga projekt som i folkmun kallas för flyttstäd.
I det här fallet handlar det nog mer om en totalsanering.

Jag har redan klarat av omgång ett av klädutrensning, så nu är det väl bara tre, fyra gånger kvar av det momentet.
Dagen till ära tänkte jag ge mig på "grovstädning", vilket ungefär innebär att dammsuga lite (mycket) mer noggrant än vanligt. Till min stora glädje bestämde sig både mor och far för att åka och golfa, äntligen har jag hittat ett ypperligt tillfälle att rensa ut alla spår av min alkoholförtäring som jag gömt undan på olika ställen i rummet.

Jag är väldigt glad över att jag tog detta tillfälle i akt.



Kanske inte ser så överväldigande ut, men med tanke på att min kära moder ganska nyligen (okej, ett år var det nog iofs) fick acceptera att jag dricker annat än folköl, så kändes den här synen som ett lite väl stort steg.
Speciellt med tanke på att spritflaskorna säkerligen är fyra, fem år gamla.
Och whiskey...näe.

Nu ska jag bara ner till återvinningsstationen i centrala Hånger (haha) och smussla undan allt detta utan att någon av päronens bekanta lägger alltför stor uppmärksamhet vid mig.

Eftersom alla känner alla i den här lilla bebyggelsen så är väl oddsen...sådär.


Kommentarer
Postat av: ELLEN

ska du slänga den där flaskan som det ligger en lakritskorv i?

2010-09-03 @ 17:49:44
URL: http://ingenspeciellen.blogg.se/
Postat av: ozy

det är därför det bara blir 2-2 mot serieledarna

2010-09-08 @ 13:28:39
Postat av: linn1

tvivlar på att resten av laget har samma objekt under sina sängar, men ett lag är ju visserligen aldrig starkare än sin svgaste länk.

2010-09-10 @ 00:56:04
URL: http://crapcrapcrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0