min akilleshäl i det kollektiva livet

Innan jag flyttade till London hade jag ingen större erfarenhet av att leva i kollektiv.
Visst, man har ju vart på ett och annat skenheligt Steningeläger i sin ungdoms dagar, under min tid som hästtönt besökte jag ett ridläger, och på senare år har man ju samsats med ett par tusentals människor på olika festivaler. Men alla dessa företeelser utspelar ju sig bara under en kortare tid.
Nu har jag plötsligt x antal månader framför mig där jag ska leva på gränsen till obehagligt tätt inpå fem andra individer. Hur skulle jag, som vuxit upp med ett visst behov av att vara lite ensamvarg emellanåt, klara av denna påfrestning?

Må det bära eller brista, tänkte jag och packade min väska.

Så här två månader senare har jag en del av facit i min hand.
Det har gått jädrigt bra.
Jag trivs med min nya familj, det råder demokrati och respekt och vad mer som kan tänkas nödvändigt.

Men.

Ja, självklart skulle det komma ett "men".

Men, det finns en sak som gör mig förbannad.
En sak som blir mer och mer vanligt i takt med att tänder dagligen blir borstade.
Någon kanske anar vad jag pratar om.

När man klämmer mitt på tandkrämstuben.
Och den börjar ta slut.
Men så finns det fortfarande massa tandkräm kvar i bakänden.
Tandkräm som ingen tänker ta till vara på?
Tandkräm som jag förtvivlat får klämma fram varenda morgon och kväll.
Bara för att vid nästa tillfälle se att ~5 andra personer har klämt hänsynslöst på mittpartiet av tuben vid flertalet tillfällen under det senaste dygnet.

Ovanstående faktorer framkallar en känsla av vrede och maktlöshet i mitt inre.
Men jag håller det inom mig.
Låt oss behålla det stiltje som råder över sjön på Burrows road 94b.


Kommentarer
Postat av: ELLEN

hahaha detta är deppigt! ett av de tillfällen när man tänker: fan! jag är ändå lik pappa -.-

2010-11-12 @ 00:20:24
URL: http://ingenspeciellen.blogg.se/
Postat av: Hanna Pes

Ja kan ju bara säga att när jag bodde med de två underbara små flickebarnen så hade jag en egen tandkräm. En morgon såg Elin att hennes tub som var fint rullad i ena änden och allt, var helt söndermosad på mitten, det så kallade fyllegreppet. gissa vem som hade varit i farten.... grävlingen

2010-11-16 @ 18:30:21
Postat av: Moa

okej. nu har jag läst den här rubrik 143 gånger och börjar bli lite trött på det. UPPDATERING tack. ni har väl till och med internet nu så vad väntar du på? och kom inte och säg att du jobbar mycket osv, detta är ditt jobb; att underhålla mig. comprende?

2010-12-14 @ 12:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0