skadad skadadare skadadast

Har haft lite otur på senaste tiden.
Eller ja, otur och otur, jag har väl mer eller mindre förtjänat det.

Skada #1: (Som jag redan berättat om) Mimmi puttar in mig i ett hörn på en tegelvägg. Borde egentligen fått ett spräckt kranium, men eftersom min hud är tåligt som drakskinn så klarade jag mig med ett litet blåmärke. Ett blåmärke som blev väldigt gult istället.



Skada #2: Inträffade i fredags.
Det hela började med att vi av någon dum jävla anledning skulle gå till harrys vid ca kl 01.13.
Väl utanför ingången inser jag utan någon större sorg att jag inte har nåt leg med mig, och även att mitt yttre tydligen inte lever upp till de 20 år jag ska föreställa att vara, då vakten bara fnös åt mig och mina övertygningsförsök.
Johan blir lite irriterad, men muntras upp när vi bestämmer oss för att lägga pengarna på fyllekäk istället.
Sedan vandrar vi tillbaka till festen.
Med 20 meter kvar till ytterdörren trasslar mina skosnören ihop sig och jag stupar till marken likt en skadeskjuten säl.
Förvånad ligger jag plötsligt där på marken och skådar upp i stjärnhimlen.
Senare märker jag att det blöder lite både här och där.
Och ytterligare senare, så sent som igår kväll ungefär, märker jag att det är ganska mycket grus som fastnat i såren.




Skada #3: ?
Jag vet bara att jag ska till Chamonix på onsdag.
Och att jag är mentalt beredd på en fraktur eller två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0