tråksvennar

Tänkte bjuda på mitt senaste fynd från busskurarnas sällan uppmärksammade land. Den här gången var det ett litet oblygsamt propagandaklistermärke som förgyllde min dag.
Ett klistermärke bortom alla propagandaklistermärken jag nånsin sett förut.
Ett klistermärke som skulle kunna få Byfånen att framstå som någorlunda normal.
Ett klistermärke som ger exakt den motsatta effekten den var tänkt att göra,
ett klistermärke som får mig att skratta och vilja välkomna alla invandrare in i mitt hem på eftermiddagskaffe, och att vilja utsätta alla folkfrontare för gruppvåldtäkt.




Ni har säkert också stött på dessa små konstverk runtomkring i staden. På lyktstolpar, elskåp, parkbänkar, kundvagnar, och som i det här fallet, högst upp under taket på baksidan av en busskur (wooohaa djärvt att skylta med ert budskap på det här viset shiiiit!).
Ifall någon skulle vilja köpa en egen samling av dessa små mästerverk så hittar ni dem på http://www.arminius.se/index.php?p=1457 . Tyvärr så är de slutsålda för tillfället, men annars får ni 100 st med fem olika motiv för ynka 49 :-, ett riktigt pangerbjuande!


Nu över till alkoholfronten.
Vill ge en eloge till Mimmi Landin för att hon lockade fram fredagens största skratt ur min strupe.
Då vi tog en nypa luft utanför Harrys och stod och pratade om nåt mer eller mindre intressant, så försvinner hon plötsligt ur mitt synfält.
Hon störtar närmast handlöst ner mot marken, likt en zigenare som tycker sig skymta lite guld i en soptunna, och skriker med sällan skådad eufori;

 "OOOOH TITTAAA!! EN FEMKRONA!!".

..............
.....

"Nämen vad kul för dig Mimmi".

........

Kommentarer
Postat av: Moa

hahah varför är jag inte förvånad?



och fyfan vad förbnnad jag blev när jag var inne på deras hemsida..

2010-02-07 @ 22:46:13
URL: http://moaisola.blogg.se/
Postat av: mimmi

är man fattig så är man 8-)

2010-02-08 @ 00:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0