snor

Ett outtömligt flöde av snor har runnit genommin näsa idag.
På två timmar använde jag upp fem näsdukar.
När jag rör mig runt i huset måste jag med jämna mellanrum uppsöka närmaste handfat för att inte snora ner golvet när det uppstår ett oväntat panikflöde.
Jag nyser så mycket att jag börjar bli smått illamående, och som grädde på moset så rinner det även i ögonen.

För det första, har någon människa någonsin ätit mos med grädde till?
Och tyckte denne någon isåfall att det verkligen var så gott att det förtjänade att få en sån här klyschig fras uppkallad efter sig?
Jag tvivlar på det.

Anyway, detta tärande hälsotillstånd beror förmodligen på två saker.

1. Jag har utvecklat en dammallergi.
Jag städar rummet ungefär lika ofta som Felix uppdaterar i dryle.blogg.se.
Eller tja, det har ju inte hänt ännu, så jag städar visst ganska mycket mer.
Men ungefär lika ofta som bloggafan uppdateras i alla fall.

2. Jag är allergisk mot katter.
Det är tydligen vetenskapligt bevisat.
Och lillebrorsans katt har visst sovit på min kudde under dagtid.
Sedan sover jag på den under natten och andas in hans förrädiska partiklar.

För att rädda mitt eget psyke från att förstöras av alla snörvlingar så måste jag ju göra något åt saken.
Städa, samt byta sängkläder verkade vara ett bra första steg.

Ca fem minuter in i städningen funderar jag på att börja skriva mitt testamente istället eftersom allt uppvirvlande damm såklart inte gör saken bättre.

Men istället knåpar jag ihop min egen gasmask.



Mössan är till för att hindra elakartade partiklar från att sätta sig i håret.

"Å vad löjligt, inte så farligt med lite allergisymptom.." tänker kanske en del.
Men jo, detta är fan jobbigare än den värsta bakfyllan.
Jag var tvungen att gå ut på verandan tidigare och lägga mig i fosterställning, för jag visste helt enkelt inte vart jag skulle göra av mig själv.

[|:'(         (ledsen herre medd hatt, som jag kom på själv nu)



Kommentarer
Postat av: ELLEN

haha du ser verkligen ut som osman i den mössan. dessutom: har ditt hårfäste alltid varit så högt?

2010-08-31 @ 19:56:39
URL: http://ingenspeciellen.blogg.se/
Postat av: jojjo

tack før kommentaren i min blogg. svarade dær men insåg att man kanske inte gør så? hur som helst, jag minns inte denna hændelse. och jag minns inte smset. men ær en gnutta nøjd øver humornivån! :D puss på dig och ha det underbart och sånt i london!!

2010-09-03 @ 09:17:14
URL: http://sundayrockstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0