vårtecken

Var hemma hos familjen Alvarsson för ett tag sedan.
Allt verkade vara som vanligt vid det första intrycket, men man kunde ändå ana att det låg en viss ton av positiv energi i luften.

Kvällen verkade inte vara fullt så mörk.
Kylan verkade inte vara fullt så kall.
Snön verkade inte vara fullt så jävlig.
Lägstanivån på Johans skämt verkade inte vara fullt så låg.

Man kunde nästan förnimma en liten svag vårkänsla i kroppen.

Hur kom då detta sig?
Det var något som jag inte kunde lista ut.

Kvällen gick och jag funderade inte mer på den underliga stämningen. Men hela tiden fanns den där, den lilla strimman av vårkänsla.

Det var inte förrän det var dags att bege sig hemmåt som jag fick svaret på gåtan.
För där, mitt på köksbordet, i centrum av strålkastarljuset från taklampan, där stod den;

Den Första Snödroppen!





Ovanstående text är baserad på verkliga händelser.

Ja. Det stod faktiskt en tre centimeter hög vas med två snödroppar i på köksbordet.

Kommentarer
Postat av: JOHAN

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA

2010-04-02 @ 22:11:14
Postat av: jennie

HAHAHAHAH herrgud! familjen Alvarsson har då alltid varit lite speciella!!

2010-04-05 @ 14:41:39
URL: http://jenniethefrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0