lammkött

Linnea beger sig till kineskiosken i Kärnans köpcenter ("köpcenter") för att inhandla diverse produkter.
En del av produkterna var belagda med åldersgräns, och därför frågar den lille asiatiska mannen bakom kassan ifall jag har min legitimation med mig.

- Ha du legitimashon?
- Japp, säger jag och lägger upp mitt id-kort på disken.
Den lille asiatiske mannen tittar på kortet en ganska bra stund innan han ger tillbaka det och jag kan slå in min kod till kontokortet.

Vi väntar på att transaktionen ska gå igenom.

- Ädu redan tjuggo? frågar plötsligt den lille asiatiska mannen med ett förundrat uttryck.
- Äeeh ja..redan?
- Naa du ser ut som kanse sexton shutton, säger han och ler frågande.
- Pffthue... är det enda jag kan klämma fram, och vandrar sedan därifrån med mina varor samt många funderingar som virvlar runt innanför hjärnbarken.

Framförallt så undrar jag varför denne lille asiatiska man, vars hela folkslag aldrig ser ut att bli äldre än sisådär 13 år, är en av de ganska få som ifrågasatt min ålder.?

Ser jag faktiskt ut som en -93/94a?
Eller hade jag bara en bad face day?

Måtte folk tycka likadant när jag har min 40-årskris också.


Kommentarer
Postat av: pdy

håller med helt, det var tamigfan en bra kines!

2010-04-07 @ 18:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0