gay&G's

Hjälpte lillebrodern att öva på en geografiläxa idag.
När jag skulle ge honom ett tips på hur han kunde komma ihåg namnet på staden Bratislava, så lät det som följande:

- Hmm, du kan ju tänka på till exempel en brat i lava?
- Eeem jahaa..., svarar gossen och jag ser att han inte är med på noterna.
- Du vet inte vad en brat är eller?
- Nä?
- Tänk dig en dryg och bortskämd stockholmare med bakåtslickat hår...

- Ahaa, du menar en gay.


- Ja, typ...


Nu till något annat.
För någon dag sedan såg jag att jag hade exakt 301 vänner på facebook.
Idag har jag 300.

.....

Tror att de flesta håller med om att man oftast blir en smula förväntansfull när man ser att en vänförfrågan dyker upp på facebook. Och även att i de flesta fall blir man lite smått besviken när det är Huanxi Ding Dong och hans vänner från Thailand som har skickat den där förfrågan.
Idag ville Peppe Sparla bli vän med mig.
Jag fick alltså en chans att kompensera för den där förlorade vännen.

Hm, vem kan det nu va som har hittat på nåt sånt där "roligt" namn.., tänkte jag och loggade in.

Åh, grattis Linnea!

Peppe Sparla, en gift gubbe på ca 60-70 år från Italien (ev Sicilien) vill bli din kompiz.

Peppe är medlem i ca 200 grupper på fejan.
Jag kollade igenom dem lite snabbt och kunde konstatera följande:
Ungefär 20 av dem utgörs av olika sidor där man kan kolla på unga, vackra kvinnor.
Resten av sidorna handlade i princip om fotboll och politik.

Förutom en sida.

Den sidan var dedikerad till Pingus italienska motsvarighet.

Ja just precis, pingvinen Pingu.



Här har vi hans profilbid.
Antar att ni kan lista ut att det är alfahannen i mitten som är boven i det här dramat.



(Tänk er detta maffiosogäng, tänk att de kommer vandrande i slowmotion ner för en gata, med solbrillor och sammanbitna miner, precis som i gangsterfilmer, och tänk sedan att vinjettmelodin till Pingu spelas i bakgrunden.)


Kommentarer
Postat av: cool

Så minns inte jag att det samtalet lät... Dessutom missade du att han kallade det bratte.

2010-04-21 @ 14:40:12
URL: http://ingenspeciellen.blogg.se/
Postat av: Anonym

och jag minns inte att jag gett dig tillstånd att sitta vid min dator och ta en miljard posebilder med min webkamera som du sedan kan lägga upp på din blogg, på vilken du för övrigt är fri att lägga upp din version av konversationen om inte detta passade dig riktigt.

2010-04-21 @ 22:43:51
URL: http://crapcrapcrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0