morgondagens ungdom

Hannes Måns Lindahl, en kille på tio år med en åttaårings mentalitet. Min lillebrorsa.

Hade gått med på att låna ut min dator till honom så att han skulle kunna spela onlinespel utan laggningar. Vi båda sitter i tv-rummet, jag kollar på tv och Hannes spelar spel. Allt var frid och fröjd tills jag ser att Hannes, som sitter i en snurrfåtölj, lite diskret vrider runt fåtöljen så att han sitter med ryggstödet mot mig.

Får direkt onda aningar.
Killen har tydligen något att dölja.
Har han hittat webcamen och börjat ta posebilder?
Har han hittat bildmappen och fått syn på olämpliga festbilder?
Har han börjat ragga på bilddagboken?

Vad som än var på gång så kände jag ett ansvar att leda honom rätt på livets väg, och hejda honom från att vika av på en tveksam stig.

Smyger upp från soffan och kikar över kanten på ryggstödet.
På skärmen ser jag någon form av the sims gipsey edition.

- Hannes vad gör du?
- HEEHEHEH! (väldigt nervöst och gällt skratt)
- Värst vad du verkar hispig då? Vad är det här för spel egentligen?
- Alltså det är typ.. heeh.

Jag tar en närmare titt på skärmen och ser att Hannes "gubbe" är i full färd med att ge komplimanger till en tjej-sim.

- Hannes, raggar du på den tjejen?
- HEHEHE..naah eeh..
- HAHA! Sitter du här och raggar på en brud alltså? Gött, hur går det då?

Nu när han märker att jag inte tänker håna honom blir han lite lugnare.

- Det går sådär...

Ett brett leende sprider sig i hans ansikte;

- Men en gång fick jag nästan till det.


OOOKEJ.
Åh fan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, vad stor han har blivit det lilla livet:)

2009-09-06 @ 19:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0