pladder x 3

Till att börja med:



HHAHAHAHAH.
Detta är en i mina skadeglada ögon den perfekta definitionen av ordet "offer". Har aldrig skådat något så bortom alla gränser hjälplöst. Och gärningsmannen sen, vad i helvete är det frågan om? Jag finner endast en rimlig förklaring till detta hjärtlösa, men ack så underhållande illdåd, och det är att gärningsmannen var brutalt onykter.

Nog om kattfan.
Studerade av en händelse famlijens gemensamma lilla almanacka (det heter väl ändå almEnacka? Hur lyckas ett e transformeras till ett a, eller tvärtom rättare sagt). Plötsligt så bubblade ett spontanskratt fram ur min strupe; jag vet inte vem som är ansvarig för valet av namnsdagsnamn till september månad, men denne någon måste ha en gås oplockad med svenska befolkningen i allmänhet. Eller så gillar denne någon helt enkelt att jävlas. Under september så har sammanlagt 51 personer namnsdag. 19 av dessa är:
Justus
Justina
Alfhild
Gisela
Roy
Turid
Helny
Åslög
Daga
Hildegard
Magnhild
Matteus
Maurits
Moritz
Tekla
Gerhard
Tryggve
Enar
Dagmar

Alfhild??? Åslög?? Helny?? Turid??? Var alla riktiga namn slut eller? Var man tvungen att plocka påhittade namn från isländska folksagor?

(Ursäkta missbruket av frågetecken.)

Till sist tänkte jag uppmärksamma er på följande bild, som alltså är ett tryck på en tshirt. Studera det en aning noggrannt så gissar jag att ni också finner det en aning underhållande.




Kommentarer
Postat av: pandan

HAHAHAHAH KATTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN! jag skrattar så mycket men ändå blir jag så lissen. den lille :(

2009-09-29 @ 16:31:03
URL: http://goingforthegold.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0