r.i.p bdb

Tidigare idag kollade jag igenom min gamla bilddagbok.
Numera har den så gott som självdött, liksom i princip alla andras också håller på att göra.
Och det är väl lika bra det.
Förr i tiden, på den gamla goda tiden, så hade bilddagboken.se sin lilla charm. Det var just vad det utgav sig för att vara; en dagbok där man lägger upp bilder.
Nu för tiden när "de nya generationerna" börjar ta över så tänker jag bara på en sak när jag hör ordet "bedebe", och det är ärtsoppa.
Färgen.
Konsistensen.
Lukten!
Skillnaden är väl att ärtorna är utbytta mot flera miljarder ta-kort-på-mig-själv-i-spegeln-bilder, och fläskets plats har ersatts av ytterligare miljarder av ta-kort-på-mig-själv-snett-uppifrån-och-se-snygg/bekymrad-ut-bilder.
Själva såsen utgörs av all mascara, foundation och idominsalva som figurerar på minst 30 % av bilderna.

Sådär. Färdig med överdriven motvilja.

I alla fall, på min bilddagbok fanns mycket krafs och onödig skit, men följande bildserie ligger mig fortfarande ganska varmt om hjärtat:


__________________________________________________________________________


__________________________________________________________________________


__________________________________________________________________________


__________________________________________________________________________


___________________________________________________________________________


__________________________________________________________________________


___________________________________________________________________________


Kommentarer
Postat av: maliiiin

HAHAHAAHAH linnea du är sjuk!!!

2009-10-25 @ 16:20:08
Postat av: linnea

maliiiin, du måste lära dig att skilja mellan "sjuk" och "kreativ"!

2009-10-25 @ 16:26:43
URL: http://crapcrapcrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0