Arnold, - för en roligare politik

Dags för artikelutklipp igen.
Den här gången är det Arnold Scwarzenegger som har blottat sin strupe.
Arnold, förmodligen den enda killen i världen med en muskelmassa på 100 kg+ som man totalt tappar respekten för så fort han öppnar käften. Jag kan inte komma på någon annan som låter så ointelligent när den pratar, möjligtvis med undantag för någon i "Hollywoodfruar", men eftersom jag aldrig sett det programmet så kan jag inte uttala mig.

Det eller de frågetecken som nog häckar i många människohjärnor är såklart "Hur kunde Arnold bli guvernör? Vad har han med politik att göra? Kan han ens läsa?"
Jag vet inte hur det gick till när han blev guvernör, men jag kan tänka mig att hans valkampanj såg ut ganska mycket som på bilden här nedan, det vill säga:

Arnold flinar lite och ser snäll ut som kontrast mot den hårda killen vi är vana att se i filmerna, han säger några väl valda ord om att Amerika är bäst!!, och avslutar med ett "Hasta la vista, baby". Sedan var det klappat och klart.
De enfaldiga amerikanarna var sålda.

Men jag klagar inte! Tvärtom! Med en snubbe som Arnold i politiska kretsar så får jag ta del av sådana här upptåg:





Det här är politiskt rävspel på så extremt låg nivå att det blir till ren underhållning.
Tänk om de svenska politikerna var av samma kaliber.
Tänk till exempel att Fredrik Federley får ett brev skrivet med diverse urklippta tidningsbokstäver:

"bobarora foföror atottot dodu inontote fofåror loligoggoga soså äror dodetot inontote okok atottot koköpopa sosexox fofatottotaror dodu vovälol, doditottot rorövovhohölol / roreinonfofeloldodtot"

Om inte annat så hade väl dagens ungdomar börjat intressera sig lite för politik i alla fall, de kommersiella skandalgamarna...


Kommentarer
Postat av: dith

hahaha

2009-10-29 @ 16:40:49
Postat av: SimonPe

notera att aftonblaskan översatta orden "Fuck You" till "Dra åt skogen"

2009-10-29 @ 20:48:16
Postat av: linnea

det är därför jag läser metro, de viker inte ner sig för den brutala verkligheten!

2009-10-29 @ 21:21:45
URL: http://crapcrapcrap.blogg.se/
Postat av: federlay

Jag håller med han så jävla mycket! Legalisera det!!!

// ANTON :D

2009-10-29 @ 22:26:18
Postat av: Moa

väl rutet!

2009-10-30 @ 12:33:22
URL: http://moaisola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0