lögnaren

Följande videoklipp kom till världen en vacker dag i somras.
Jag, Johan och Sara hade intagit Lannas golfbana för att som så många gånger förr ta del av golfandets stora utbud av bittra nederlag.
Tack och lov så inträffar ju sådana här saker då och då:



Notera att den lille gossen ljuger.
Han påstår vid ett tillfälle att "Det här är mitt andra slag ja".
Då har han gjort utslaget (som hamnade i diket haha), ett slag.
Sedan petar han till bollen, vilket enligt golfens alla regler räknas som ett slag; två slag.

Alltså ska herr Alvarsson slå sitt tredje slag.

Notera även att man kan höra på hans överdrivna övertygelse att han vet att han ljuger.
Hur han poängterar att han har gjort sitt "tredje slag" och hoppas att ingen tänker påpeka att han faktiskt är inne på sitt fjärde.
Han är allt en liten vinnarskalle, den där grabben.
Precis som sin far.
Hur vet jag det, undrar ni då?
Jo, för jag och min far har mött Johan och hans far i en badmintonmatch en gång i tiden.
Där fick man se hur det ocivilicerade grottmänniskoarvet fortfarande ligger kvar djupt inom oss.
Men det är en annan historia..

Till sist så undrar jag ju varför Johan inte väljer att plikta ett slag, istället för att gå ner i spagat över ett dike och försöka slå upp en boll som ligger så djupt nerbäddad i gräset att Helvetet finns inom närmare räckhåll än greenen?

Kul var det i alla fall.


Kommentarer
Postat av: JOHAN

hahahaha inte okej, inte okej

2009-11-22 @ 15:31:52
Postat av: sara

har han gjort sådär två gånger? jag var med en gång iallafall.. hm lustigt :D

2009-11-22 @ 15:47:41
Postat av: linneja

det har han säkerligen gjort.. är ganska säker på att du inte var med den här gången iaf, av bilderna att döma. annars får du förlåta mig lille vän:)

2009-11-22 @ 16:08:35
URL: http://crapcrapcrap.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahahaha, tvärsäker på tredje slaget , bra johan!

2009-11-22 @ 16:20:15
Postat av: JOHAN

jag kan gott och väl få det där tredje slaget med tanke på hur många gånger vi avrundat dina slag till det lägre 8-)

2009-11-22 @ 16:46:05
Postat av: Anonym

snygg kontring johan! lite snabbare nästa gång kanske..

2009-11-22 @ 17:12:16
URL: http://crapcrapcrap.blogg.se/
Postat av: malin s

om jag ska rätta till detta lite granna så har sara rätt. det är hon som är med och inte jag. det ser man om man studerar filmen nogrant så svischar sara förbi i slutet haha! så nu är allt tills sitt rätt, vilken tur att jag finns :D

2009-11-23 @ 01:14:53
Postat av: linnea

malin och sara, ni har rätt, jag hade fel. jag har städat upp mitt misstag nu, hoppas ni kan förlåta mig och att vi alla kan gå vidare med våra liv. :)

2009-11-23 @ 01:47:07
Postat av: malin s

du är förlåten linnet!:)

2009-11-23 @ 17:43:02
Postat av: Jennie

HAHA detta va kul!!

gillar när man säger " Däää ja. De va mitt tredje"

2009-11-23 @ 23:58:39
URL: http://jenniethefrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0