Finnes: Jesus

Följande vy uppenbarade sig i det nedre, högra hörnet på min dator för en stund sedan:



Nej, det är inte så att WMP har fått ett eget liv, lärt sig tänka för egen maskin och blivit en självständig individ som gått och blivit religiös.
Inte heller är det Jehovas vittnen som spridit ut virus.
Ifall det nu var det ni trodde.
Haha.
Det är nämligen så att jag tidigare idag lyckades med bedriften (ja, för mig är det en bedrift eftersom jag är förföljd av teknisk otur) att installera övriga familjens nya dator.
När jag kom fram till momentet då det var dags att döpa datorn så fick jag fundera ett bra tag.
De olika namn som svepte genom mina hjärnceller var bland annat:

Hitler
Lady Gaga
Birk Borkason
Olof Palme
Larry
Med mera.

Men till slut stod det klart för mig att det enda rimliga namnet, med tanke på datorns status i både vår familj och i sammhället i övrigt, var Jesus.
Kort och gott.
Jesus!

Därför, när jag senare även fått igång internet på båda datorerna och mediaplayern var aktiverad, så dyker det här något tveksamma meddelandet upp.

Äntligen kan jag dela mina tankar och filer med självaste Jesus.



Kommentarer
Postat av: mycketspeciellen

asså. sök hjälp för din fantasi... "fjölav"?

2009-11-04 @ 19:10:27
URL: http://ingenspeciellen.blogg.se/
Postat av: linnea

asså. sök hjälp för ditt teknikprylshandikapp så kan du själv komma på ett lösen som passar dig...?

2009-11-04 @ 19:12:46
Postat av: ellen

EEEH ASSÅ jag skulle installerat den men jag är en upptagen människa med en utbildning att tänka på så jag hann inte innan du knep den chansen?!

2009-11-05 @ 17:49:44
URL: http://ingenspeciellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0