das getompftencupzen

Imorgon är det alltså cup som gäller.
Den årliga Tomtecupen.

Frågan är varför man envisas med att anordna denna cup år efter år när det alltid har varit, och alltid kommer att vara två IFK Värnamo-lag som möts i finalen?

IFK I vs. IFK II, - Fyfan vilken rysare.

Vi andra dödliga lag kan ju enbart jämföras med någon form av statister.
Nåväl. Cup är kul.

Senast jag spelade cup var för ungefär ett år sedan.

Då var det innebandy som gällde istället för fotboll.

Då hade jag intagit fem-sex rejäla groggar och möjligtvis någon öl till frukost, istället för gröt.

Då var jag och mina lagkamrater utklädda till bajskorvar, istället för att ha vanliga matchställ. 

Och vi spelade ungefär lika bra som ett gäng sådana.
Om det berodde på frukosten eller bara det faktum att innebandy är en sport som är fysiskt omöjlig att spela, det vet jag inte.

Då blev vi utklassade med 6-1.

Det ska vi inte bli imon.

Vik hädan IKF...

(Nej jag tror inte på allvar att vi kommer göra några större framsteg imorgon, ifall någon tvivlade på om jag är seriös eller inte.)


Nu ska jag gå ut till mammas blomsterrabatt och gräva upp mina benskydd från den grav jag förpassade dem till efter säsongens slut. Min plan var att aldrig mer behöva se dem, och framförallt att mina smalben aldrig mer skulle behöva vidröras av deras vidriga yta.
Men ack nej, nu ska de stackars smalbenen återigen bli våldtagna av de där gudsförgätna föremålen.






P.S. För er som aldrig haft ett par benskydd i en hel fotbollssäsong så kan jag ju förklara att det är ingen angenäm upplevelse efter ett tag. D.S.
P.S igen. Moa och Hannah, jag tänkte lite extra på er när jag skrev rubriken. Håll er torra om katzen pfötcherna! D.S.
P.S. Nu ska jag hålla käft. Adjö. D.S.

(Nej, jag var inte full när jag skrev det här, men även jag börjar tvivla när jag läser igenom det.)



Kommentarer
Postat av: hannah

jag sitter just nu och äter lite popcorn, kraftige saltzen!!

2009-11-28 @ 13:27:56
Postat av: ewej

undra vem som kom på bajskorvedräkterna...

2009-12-02 @ 19:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0