vansinnigt

Spana in det här:

 

Vad fan? Fy fan!?

På vägen in till Värnamo har det under ca 1-2 veckors tid hängt en död kråka i kanten på en åker. Har ju tittat på den med förundran blandat med lite förskräckelse och en stor gnutta nyfikenhet när jag har åkt förbi, och igår gjorde jag slag i saken.

Hade precis kört förbi skapelsen när jag kände att jag var tvungen att undersöka saken närmare.
Tvärnitade och gjorde en u-sväng,
ställde bilen vid vägkanten och kastade mig ut med kameran i högsta hugg.
Var tvungen att passera ett dike för att komma till åkern,
dessvärre hade jag ett extremt tunnelseende för tillfället och insåg inte hur djupt diket var, eller att det fanns vatten på botten.
Var inte långt ifrån att stupa rakt ner i bäcken då marken plötsligt försvann under mig,
men återfick fotfästet i sista stund, tog ett älgkliv över till andra sidan där jag landade med ett magplask.

Allt detta skedde dock utan att jag riktigt lade märke till det, var så jädra nära kråkoffret nu!
Och fyfan va äckligt det var. På god väg att förmultna så att säga.

Frågan är ju, vem fan har utfört detta dårskap??

Jag utesluter att det är bonden som har tillverkat den i fågelskrämmesyfte, med tanke på att den sitter precis i kanten på åkern. Annars hade det varit ett fullt möjligt alternativ.

Är det nån liten lymmel till unge som har hittat på rackrtyg?
Är det Henning Mankell eller liknande författare som bedriver någon form av research inför en ny deckarbok?
Är det en fälla?
Är det ett offer till asagudarna?
Är det begynnelsen till en ny absurd sektrörelse?

Jag vet inte. Inte en susning!
Men det är lite creepy..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0