reser mig ur askan och går segrande ur sista ronden

Ägnade en betydande del av gårdagen till att försöka installera min trådlösa router, helt och hållet utan framgång.
Ägnade en irriterande stor del av morgonen till att försöka installera samma eländiga trådlösa fanskap, också nu helt utan framgång.

Till slut såg jag ingen annan utväg än att ringa Netgears (må de brinna i skärselden) kundsupport. Pratade med en snubbe i minst en kvart - tjugo minuter. Till slut kom han fram till att adsl-modemet behövde bryggas, så jag skulle istället ringa internetleverantören.
Sagt och gjort.
Pratade nu istället med en snubbe från Värnamo energi. Detta samtal varade i minst 30-40 min, utan att någon som helst framgång uppnåddes (till att börja med så var modemet redan bryggat, fu netgear).
Killen tänker så det knakar i luren, han kan inte fatta vad felet är.
Jag är på väg att ge upp för gott och börjar bli desperat efter en sista utväg.
Frågar snubben ifall jag kanske ska testa att koppla in nätverkskabeln i en annan port på modemet?
"Jaa det kanske är lika bra, testa det!"
"Nu funkar det, tack för hjälpen."

Denna frusterande simpla seger tänker jag fira med att citera ett stycke fin filmhistoria:

"...a lot of you have been hearing the affiliates complaining about a lack of diversity on the news team.."
"What in the hell's diversity?"
"Hrrm. Well, I-I could be wrong, but I believe diversity is an old, old wooden ship that was used during the civil war era."
"Ron, I would be surprised if the affiliates were concerned about an old, old wooden ship, but nice try.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0