morgonens händelser

Medan jag intog morgonens fjärde kopp kaffe och kände hur det mörkbruna morfinet sakta helade min oförklarliga huvudvärk, så satte jag plötsilgt i halsen lite.
Läste samtidigt gårdagens värnamo dumheter, och där fick jag plötsligt den första bekräftelsen på min teori:



Jo men visst, klart att Jackson är död. Han sitter inte alls på en ö i söderhavet med hundratals olovliga barn springandes runt hans mastodonthus med tivoli på bakgården.
Nä då, han sitter inte alls där på sitt kontor och klappar den tjocka katten i sitt knä, medan han med ett oförskämt tillfredställt leende ser hur pengarna rullar in på kontona till följd av världsbefolkningens godtrogenhet.

Låter resten vara osagt tills vidare.

Nu till dagens riktiga högoddsare.
Var precis nere i köket för att brygga ytterligare en omgång kaffe, då följande inträffande:
Tog kaffekannan till diskbänken för att skölja ur gammalt kaffe.
Spolade i lite vatten och sköljde runt.
Var just mitt inne i samma process ännu en gång då en fluga störtar rakt ner i det roterande vattnet i kannan.
"Oj, segt öde för flugan" tänkte jag lite frånvarande och hällde ut vattnet med flugan i för att skölja kannan ytterilgare en gång (var ju flugpartiklar i den nu). Då kom jag till en högst otippad insikt.

Nä, det var inte en fluga.
Det var två flugor, mitt uppe i ett samlag.

Tänker inte ens försöka spekulera vidare i denna händelse.

Kommentarer
Postat av: Anton "den-som-inte-får-nämnas-vid-namn" Bengtsson

WIEeeee

2009-07-22 @ 14:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0