men! skärp er, svenska folket! ?

För ett tag sedan skulle jag ta mig i kragen och skriva ett cv, så liksom resten av svenska folket (tydligen) så googlade jag på "hur man skriver ett cv".

Blev lite, om än väldigt lite, överraskad då hela frasen jag tänkte skriva kom upp som första förslag efter att bara ha skrivit ordet "hur". Sedan blev jag tvungen att stanna upp, ta ett djupt andetag, blunda, och sen titta igen. 
 
Följande saker är det alltså som de tafatta svenskarna behöver vägledning i från intranätet:



Okej. Finns ju jädrigt mycket att säga om det här resultatet. Men tydligen så är svenskarna ganska självmordsbenägna, eller bara nyfikna. Vilket i så fall vore ganska perverst?

Ännu konstigare är väl att "hur man skriver en krönika", hamnar högst upp?
Hur många svenskar skriver krönikor egentligen??

Anyway, idag googlade jag återigen på ordet "hur", och listan har förändrats lite:


Självmordsintresset har alltså sinat lite, men ligger fortfarande högt på listan över vad svenskarna behöver vägledning i.

Det som nästan är ännu mer tragiskt är att så sjukt många undrar över hur många färger regnbågen har.
Vem vill veta det och varför?

Lägg av nu.

Kommentarer
Postat av: Niljocoolboy90

Inte för att vara sån, men jag tror faktiskt att jag googlade på just exakt "hur tar man självmord" för ett par dagar sen! Skrämmande men sant. Det hade någonting att göra med att ingen ville förtära alkhol med mig på en torsdag. =/ Hoppas att du förstår.

2009-07-20 @ 14:21:03
Postat av: Linn1

Klart jag förstår dig, gosse lille. Det jag tycker är märkligt är att du borde veta hur man tar självmord vid det här laget. Eller gick du aldrig i skolan? Hade du aldrig beep-test med Peder? Hade du aldrig ett arbete att lämna in följande morgon? OSV! För isf borde du ha googlat på det för länge sedan:)

2009-07-21 @ 01:33:23
Postat av: emilia

läste precis att två sökningar på google är lika farligt för miljön som att koka en kanna vatten med vattenkokare... Det borde ju faktiskt du om någon tänka på Linnea!! (jag har alltid vetat att det finns en miljöbov inom dig, skäms!!!)

2009-07-21 @ 19:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0