ännu ett nederlag i livsturneringen

Detta inlägg borde egentligen ha tagit form på en splitter ny dator.
Idag skulle varit den dag då jag gjorde mitt livs hittills största investering, en dator alltså.

Efter att ha drällt fram och tillbaka mellan Elgiganten - Media markt - Siba, tur och retur x 7,
efter att ha läst om processorer och ram-minnen och skit x 28,
efter att ha dividerat med försäljaren om hurvida jag faktiskt behöver det liiiite dyrare, men ack så mycket bättre alternativet,
så kom jag till slut fram till vilken skönhet som skulle bli min.

Såg framför mig hur jag packade upp den ur kartongen, hur den var helt fri från fingeravtryck, hur jag inte skulle behöva starta den två gånger för att skärmen skulle fungera och så vidare.

Meddelar säljaren att han har vunnit.
Medan han springer ut för att hämta skönheten på lagret plockar jag åt mig en trådlös router och väntar med spänning på säljarens återkomst.

Ser honom komma ut från lagret, - tomhänt.

"Jag har vääldigt dåliga nyheter, min kollega sålde nyss sista exemplaret, typ 5 - 10 minuter sedan. Sorry."

Fan.

"Men du kan ju beställa den från vår hemsida!"

Helvete.

Så nu sitter jag här med en trådlös router.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0