julql ?

En idé har legat och grott i mina tankar under några dagar nu.
Idén är en form av practical joke, som man brukar kalla det.
Det som hindrar mig från att genomföra idén är att jag vet inte om det kommer uppskattas av de drabbade. Kan inte riktigt avgöra om det är kul eller bara elakt.

Mina offer hade i alla fall varit Hannes och Ellen.
Resultatet av min idé hade varit att på julaftons morgon,
när de vaknar och är lite sådär smålyckliga,
och ska öppna den sista luckan i chokladkalendern,

så är den tom.


För jag har öppnat deras luckor sådär försiktig, så man kan stänga dem igen så att det ser ut som att de är oöppnade. En teknik som jag är ganska skillad på, efter många års övande.
Ellens bit hade jag ätit upp, eftersom hon är lite mer mogen än Hannes och bör kunna tackla en sån motgång.
Hannes bit hade jag varit tvungen att spara, och ta fram den till honom när han är på väg mot en eventuell gråt.

Måste allvarligt fundera över detta.
Jag tror det kan vara värt en eventuell gråtattack.



Kommentarer
Postat av: ellen

sådär kul kanske.

2009-12-17 @ 17:31:21
URL: http://ingenspeciellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0