julaftonsrapport

Käkade precis upp den sista biten i min chokladkalender tror jag. Det kan eventuellt ligga någon kvar i någon lucka som jag inte hittat. För visst är det jädrigt svårt att hitta luckorna ibland?
I alla fall så är jag glad att den här kalendern är slut, för det är den fulaste jag har haft på många år. Den ser bara kommersiell och falsk ut, ingen julkänsla över den.
(För dem som är nyfikna så kan jag meddela att jag utförde aldrig min idé om att käka upp lucka 24 i brorsans kalender.)
Och på tal om julen, är det bara jag som har en känsla av att julen är lite överhajpad i år?

Tänkte dela med mig av min kära gran som står här i rummet och sprider glädje och ljus.
Den är väldigt vacker och symmetrisk, men också ca 1,5 kvadratmeter för stor.

Här kommer en liten bildserie som illustrerar hur ganens födelse gick till.

  Nyhuggd, väldigt nöjd med mitt val av gran.

 Släpa hem den.

  Ellen vill va med och posera.

 Och här har vi resultatet.

Ja, den är väldigt vacker. Jag vet det.

Men som vanligt så slinker det in en negativ aspekt i allt jag tar mig för, och i det här fallet bestod den delen i att grandjävulen började barra ca tio minuter efter att jag installerat den i rummet.


Jag skulle vilja skänka en tacksam tanke till Telia för att ni hjälpte mig ur min julklappsknipa. Ert sms om Spotify Free-kontot räddade mig från att eventuellt göra brorsan besviken över antalet julklappar.

Nu är jag så illa tvungen att gå ut och göra en snögubbe.
Funderar på att göra den i Hitlerstyle haha.
Återkommer isf med dokumentation av detta.

God jul osv!

Kommentarer
Postat av: Anonym

linnea för fan! mitt lindahlska hjärta blöder när jag ser hur du våldtar granen på det viset! du kan ju inte släpa den med toppen först! stackars granjävel... god jul! :)

2009-12-24 @ 21:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0