hitler - 1, grisen - 2

Jag slänger ett öga på familjens gemensamma almenacka (vet att det stavas almanacka, men det ser så åt helvete fel ut så jag skiter i det) för att kolla upp någon arbetstid eller liknande.
Jag finner den information jag söker, och vänder mig om för att gå vidare i livet. Trodde jag.

När jag har roterat ca 90 grader från väggen med almenackan så får jag en sån där "vafan var det jag såg?"-uppenbarelse. Jag stannar upp under en halv sekund innan jag hastigt roterar tillbaka.

På översta rutan i den andra kolumnen från vänster, den som alltid varit min, har någon skrivit dit mitt namn. Just detta är inget ovanligt, eftersom jag inte brukar skriva dit mitt namn (vet ju ändå vilken spalt som är min liksom).
Nej, det som fångade min uppmärksamhet vad detta sattyg:




Någon har skrivit dit mina initialer och ritat en gris.  ?!!


Min första tanke är nåt i stil med "w00t?!", sedan börjar jag tänka rationellt igen och då står det klart att jag måste hämnas.

Att lista ut vem förövaren är var inte speciellt svårt.
Det är bara Hannes som använder sig av initialer.
Det är bara Hannes som fortfarande ritar så dåligt.
Det är bara Hannes, och eventuellt jag, som har tillräckligt mycket fritid till sånt här.

Numera ser det därför ut så här på decemberbladet:




Och eftersom anfall är bästa försvar så garderade jag mig med följande symbol på februaribaldet 2010:




Kommentarer
Postat av: Anonym

Sex fingrar? Tjernobyl FU?

2009-12-18 @ 13:12:36
Postat av: linnea

ok. ägd. mest av mig själv.

2009-12-18 @ 13:28:42
Postat av: ellen

HAHAHA

det är JAG!

2009-12-18 @ 16:47:35
URL: http://ingenspeciellen.blogg.se/
Postat av: jennie

HAHAHAHA sjuka!

2009-12-19 @ 23:37:07
URL: http://jenniethefrog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0