jävelskap

Börjar sakta men säkert konvertera från sovande till vaket tillstånd.
Anar en vansinnig huvudvärk som sprider sig ut till varenda tillgänglig kubikcentimeter.
Vill inte öppna ögonen.
Solen lyser hänsynslöst in genom fönstret och krafsar på ögonlocken.
Helvete.
Detta är ingen bra morgon.

Försöker somna om utan framgång.
Måste bota huvudvärken.
Kravlar mig ur sängen.
Pain.
Tar mig ner för trappen och ut i köket för att förtära jordens åttonde och nionde underverk; kaffe och ipren.
Återvänder till sängen, lyckas slumra in i nåt kritiskt tillstånd mellan vakenhet och en extremt dålig sömn.

Då ropar lillebrorsan från undervåningen:
"Linneeeeaa"

Glöm det, är min första tanke. Men ungen ger sig såklart inte.
"Linneeeeeeaaa"
Fan.
"Jaa"
"Har du sett katten?"

Men förhelvete! Varför skulle jag, liggandes i min säng, ha sett katten?! Glöm det, tänkte jag återigen. Men ack nej, ungen ger sig inte.

"Haar duuu seeeett katteeeeeeeeen???"
Crap.
"Nää."
"Nehepp."

Tio minuter senare:

"Linneeeeeeeeeeaaa?"
Suck.
"LINNEEEA!"
"Jaaaa vad är det nu då?"
"Kan du hjälpa mig att ta ner ångmaskinen från hyllan?"

Wtf??

Vi snackar alltså en sån där leksaksångmaskin som Tommy får i julklapp i nån Pippi Långstrumpfilm.
Vem har en sån nu för tiden och framförallt vem använder en sån nu för tiden?
Och varför ska någon ha den just denna eländiga morgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0