flashback

Idag fick jag en flashback.

Det inträffade när jag var ute på min arbetsrunda. I centrala Ljungby närmare bestämt.

Långt borta i fjärran hörde jag ett skrikandeskrapande/skriande ljud.
Det lät lite som om ett gäng moderna trojaner försökte släpa in en metallhäst i staden, denna eventuella metallhäst hade i så fall inga hjul att rulla på, utan skrovet skrapades direkt mot asfaten.

Nu var det såklart ingen metallhäst det var frågan om. Det var en skåpbil vars ena däck var på god väg att lossna.
Bromsskivan skärde i asfalten.
Huuh, gåshud och rysningar.
Då kom flashbacken.

Slungades tillbaka till den där kvällen i höstas.
Den där kvällen då jag körde ner för backen på Bangårdsgatan.
Den där kvällen då plötsligt hela bakänden på bilen drog i backen med en jädra smäll.
Den där kvällen då jag lyckades gira upp bilen på vägkanten, trots att den bara hade tre däck.

Den där kvällen då det fjärde däcket rullade förbi bilen och lade sig lite snyggt några meter framför.
Om ett däck hade kunnat peka på mig, luta huvudet bakåt och asgarva, så hade detta fjärde däck gjort det.


Andra saker som hände under min lilla arbetsrunda var bland annat att jag hittade en påse med två fiskar i.
Två fina fiskar tror jag, möjligtvis gösar, minst 0,5-1,5 kilo styck. Lämnade dem åt sitt eget öde pga min fiskfobi.

Sedan utanför busskuren vid sjukhuset fann jag en hög med ca tio ciggfimpar, tillsammans med en tom förpackning med dagen-efter-p-piller. Någon som inte ville bli gravid tippar jag på.

Kommentarer
Postat av: JOHAN

oooojjj var det där jag blev av med min dagenefterpillar! :O

2009-08-11 @ 22:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0